mandag den 16. januar 2017

Alkymisten - Anmeldelse

Alkymisten af Paulo Coelho

★★★★☆

Nej hvor er jeg gået forbi denne bog mange gange. Jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har tilføjet den til min indkøbskur for derefter at slette den igen. Men en dag på bibliotiket var den der pludselig, og jeg kunne høre den kalde. Jeg tog den ud, kiggede på den, og satte den tilbage som sædvanligt, men den stædige bog ville læses og den endte hjemme hos mig. Den er ikke så lang, så jeg besluttede mig for bare at tyre den igennem med det samme. Jeg holdte mange pauser imens jeg læste den. Jeg ved ikke helt hvorfor. Den var sådan set sat i et okay tempo, men det var ikke en af de bøger jeg kunne læse ud i et. Men hvor er jeg glad for at jeg endelig læste den. Den er ikke så livsomvæltende som nogle anmeldelser siger, i hvert fald ikke for mig, men den var lærerig. Som der stod i forordet var hele bogen et stort symbol. Den var fyldt med metaforer og kloge ord. En meget vis mand må han have været ham Paulo. Plottet var en skattejagt, men ikke som skattejagter er flest. Igennem det meste af bogen føles skatten mere som en bi ting. Der sker så mange andre ting som ikke har noget med skatten at gøre, og så alligevel. En bog som man bliver en lille smule glad af, når man har læst den færdigt. Helt klart anbefalingsværdig, især da det ikke er nogen stor bog, den tager ikke så lang tid at læse, og man vil helt sikkert ikke fortryde det når det er gjort. Den får kun 4 fordi jeg er kræsen med den sidste stjerne. Når en bog fejer benene væk under mig og er så fantastisk god så jeg ikke kan få den ud af hovedet de følgende dage, så får den 5 stjerner.

Etiketter: , ,