torsdag den 19. januar 2017

Forventningsfulde 2017 Udgivelser


Bøger der udkommer (enten på dansk eller engelsk) i år 2017 som jeg glæder mig mest til. Dette er kun de udgivelser jeg har kunnet finde som allerede er annonceret. Jeg ved der vil komme mange flere gode bøger, og mange flere jeg vil glæde mig til som vil komme senere i året. Det her er kun udgivelser der komme i det første halvår.

De fleste er engelske bøger. Når det gælder nyere bøger læser jeg næsten altid de engelske, for jeg har bare ikke nok tålmodighed til at vente på at de bliver oversat. Nogle venter jeg dog med at læse til de kommer på dansk. Der er enkelte bøger jeg bare helst vil læse på dansk.


De er sat i helt tilfældigt rækkefølge!


Goodreads.com

Caraval af Stephanie Garber
Forventet udgivelse: 31 Januar


Snart! Den lyder lidt ala Hunger Games. Det handler om 2 søstre der deltager i showet, eller spillet Caraval, for at slippe væk fra deres onde far. Spillet er et kæmpe show fyldt med intriger, hjertesorg og magi. Spillerne får at vide at handlingerne i spillet bare er for syns skyld, men det lyder til at specielt den ene får svært ved at kende forskel på ægte og falskt. 















Goodreads.com

Wires and Nerve, Volume 1 af Marissa Meyer
Forventet udgivelse: 31 Januar


Et spin-off af The Lunar Chronicles. I denne graphic novel følger vi den dejlige Iko, androiden og Cinders bedste ven. Den skulle være action packed og give os et gensyn med flere af personerne kendt fra Lunar serien. Badass Iko på eventyr. Jeg tror faktisk aldrig jeg har læst en graphic novel, men jeg skal helt sikkert have fingre i denne her. Jeg elskede the lunar chronicles. 













Goodreads.com

Wintersong af S. Jae-Jones
Forventet udgivelse: 7. Februar



19 årige Liesls er vores hovedperson. Hun har hørt historier om den smukke og mystiske Goblin konge(ifølge wikipedia er der noget der hedder gobliner på dansk. En direkte oversættelse fra Goblin - surprise fra engelsk! Selvom ordet Goblin før er blevet oversat til nisser, nægter jeg altså at bruge ordet nisse, for de gobliner vi snakker om her er altså ikke nisser!), og da hendes søster Käthe bliver bortført af goblinerne, må hun rejse til deres rige under jorden og lave en handel for at få sin søster fri. Den har allerede fået rigtig gode anmeldelser af de heldige der allerede har fået lov til at læse den. 














Goodreads.com

Hunted af Meagan Spooner
Forventet udgivelse: 14. Marts


En historie inspireret af den kendte historie om Skønheden og Udyret. Skønheden er denne gang en jæger som må gå fra det aristokratiske liv, til et liv i udkanten af byen. En spændende fortolkning, jeg er ret vild med at skønheden er en jæger, det skal nok blive interessant når hun så møder udyret. Ret god timing med bogen, nu da der komme en ny live version i biffen som får premiere her i DK i marts også. 















Goodreads.com

Long May She Reign af Rhiannon Thomas
Forventet udgivelse: 21. Februar


Freya var nummer 23. i tronfølgerækken, og drømte aldrig om et liv som dronning, eller bare et adeligt liv ved hoffet, men efter en massakre ændres hele hendes liv. Hun bliver nu sat på en trone hvor hun ikke ønsker at være, hvor de adelige omkring hende ikke respekterer hende, hendes rådgivere prøver at kontrollere hende, og med dødstrusler hængende over sit hoved. Den lyder vildt spændende. Jeg elsker bøger der omhandler kongelige intriger, magtkampe og kongelig politik. Også lækkert med en stand alone i den genre!












Goodreads.com

The Ship Beyond Time af Heidi Heilig
Forventet udgivelse: 28. Februar


Fortsættelsen til serien om den tidsrejsende unge Nyx og hendes eventyrer. Dette er 2´eren i serien, jeg har endnu ikke læst 1´eren "The Girl From Everywhere" men jeg har planer om at læse den inden for den næste måned (eller 2) Konceptet lyder genialt. Nyx kan sammen med sin far sejle gennem århndreder, gennem lande og myter, så længe han har et kort dertil, kan han sejle derhen. Men hendes far er besat af at finde hen til sin kærlighed, Nyx mor, selvom det at finde hende, kan indebære at hele Nyx eksistens vil blive slettet. Uuuhhh. 











Plusbog.dk

Tusinde Etager af Katherine McGee
Forventet udgivelse: 7. Februar


Den danske oversættelse af The Thousandth Floor. Det foregår i Manhatten hundrede år frem. Et tårn på tusinde etager fyldt med hemmeligheder, drama og intriger, glamour og luksus. I det univers kæmper 5 teenager med deres egne problemer, og det med at finde sin plads. Jeg kunne forestille mig det er lidt gossip girl agtigt, det der med de riges legeplads, men at det at være højt på strå i samfundet slet ikke er så let og ubekymrende som det ser ud til. Smid lidt high tec i cocktailen og så har vi vist en ret god bog.


















Alt eller Intet af Nicola Yoon
Forventet udgivelse: 26. Januar


Hvor har ventetiden på den danske udgave været lang! Jeg hørte om bogen for nogle måneder siden, og så at der snart kom en dansk udgave, så jeg besluttede mig at vente, og nu kommer den heldigvis snart! Vi følger Madeline som ikke har været udenfor huset i 17 år, da hun har en sygdom. Hun er allergisk overfor verdenen. Men så møder hun en fyr (pift pift lyde) Olly flytter ind ved siden af og der opstår romantik, regnbuer og sommerfugle, og så er hendes lille bobbel ikke nok mere. Der skulle være et tvist i bogen som vender op og ned på det hele. 


Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start