mandag den 23. januar 2017

At læse mange bøger

Jeg har altid nydt at læse, men jeg har aldrig læst sindssygt meget. Ikke før et år siden. Mit normale årlige læse tal har nok været omkring 6-7 bøger om året. I 2015 var jeg oppe på 25 stk, hvilket jeg var meget stolt af. Det var ufatteligt mange synes jeg. Indtil jeg mødte en som havde læst 112 på et år. For at være ærlig troede jeg først at hun løj. Det var umuligt at hun kunne have læst over 100 bøger på et år. Det var lige så usandsynligt som at flyve i skole. Men så hørte jeg om flere og flere som normalt læste mange bøger. Jeg fandt nogle gode vloggere inde på youtube, og deres månedlige læsetal var sindssyge, men når flere læste så mange bøger, så måtte det jo være muligt. Og hvis de kunne, hvorfor skulle jeg så ikke kunne? Jeg har altid været et forfærdeligt konkurrence menneske, jo værre er det, jo mere betydning tingen man konkurrerer i, betyder for mig. Jeg er overhovedet ikke konkurrence menneske i Ludo, eller håndbold for det betyder ikke noget for mig. Jeg ved jeg ikke kan finde ud af håndbold, og Ludo er bare tidsfordriv, men bøger. Bøger det er MIT speciale. Det er det jeg er kendt for i min vennekreds, så jeg udfordrede mig selv. I år 2016 satte jeg et bog mål om at læse 45 bøger. Det nåede jeg inden året var gået, så jeg satte målet op til 50 og derefter 60 og det endte med at jeg læste 70 bøger i 2016. En kæmpe forbedring fra 2015, og det var den bedste følelse. For ikke nok med at jeg havde nået mit mål, jeg havde også fået læst en masse gode bøger som jeg ellers ikke ville have læst. Nu virker det umuligt kun at læse 10 bøger på et år, for nu ved jeg hvor mange gode bøger der er derude som jeg endnu ikke har læst. 

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start