lørdag den 4. februar 2017

Læst i Januar

Det har været februar i nogle dage nu, så jeg tænkte det nok var på høje tid at lave en lille liste over januars bøger.

Jeg fik en ret god læsestart på 2017, 8 bøger i januar blev det til. Godt nok var der én af bøgerne (Unravel Me) som jeg startede på i slut december. Jeg havde læst omkring halvdelen da det blev januar. 




Bøgerne er:


Unravel Me - Tahereh Mafi: 2. bog i Shatter Me serien. ★★★★☆

Ignite Me - Tahereh Mafi: 3. og sidste bog i Shatte Me serien. ★★★★★

Alkymisten - Paulo Coelho ★★★★☆

The Raven Boys - Maggie Stiefvater: 1, bog i The Raven Cycle serien. ★★★☆☆

The Dream Thieves - Maggie Steifvater: 2. bog i The Raven Cycle serien ★★★☆☆

Drengen på Stigen - Synnøve Søe ★★★★☆

Jeg levede - Gayle Forman ★★★☆☆

Jeg hedder ikke Miriam - Majgull Axelsson ★★★★☆



Månedens bedste bog: Jeg tror det må blive Ignite Me. En rigtig rigtig god bog, omend slutningen føles lidt for flad og for rushed. Men resten af bogen er helt fantastisk. Jeg elsker skrivestilen og de komplekse karakterer. Helt klart en serie der overgik alle forventninger. 


Månedens værste bog: The Dream Thieves. Den var ikke dårlig som sådan, den var bare rigtig svært og lang at komme igennem. Der har været så meget hype på den serie, som jeg indtil videre ikke helt har kunnet følge. Bogen føltes for lang, alt for meget unødvendig viden. På en måde føltes det som om halvdelen af bogen kunne skæres væk, og det ville ikke ændre det store på selve plottet. 

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start