onsdag den 9. august 2017

My Lady Jane - Anmeldelse



My Lady Jane - Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows





★★★☆☆

Historisk fiktion, med understreget fiktion. Forfatterne har skrevet historien om, i et håb om at kunne redde Lady Jane Grey, som i den rigtige historie blev halshugget efter kun 12 dage som dronning. Det hele foregår i 1500-tallets England, fyldt med intriger og et folk i oprør. Nå ja, og fyldt med mennesker der kan forvandle sig til dyr. Jeps. Et meget sært indslag, som faktisk ikke gør noget super for historien, andet end at gøre den unik, men jeg kunne nu godt have undværet det. Det er en fin bog, og på trods af at det er mere fiktion en historisk, lærte jeg da alligevel noget. Der er nogle fine romancer, og fine karakterer, men ikke rigtig nogle karakterer der sidder fast. De er godt skrevet, men de mangler lige det sidste, før de virkelig komme ind i hjertet på en. Noget andet der trækker ned, er forfatternes iver i at være sjov. Mange gange føltes det som om de prøvede for meget. De anstrengte sig for meget, i at prøve at være sjove, og det blev bare anstrengende i længden. Men det er nok bare fordi de ikke ramte min humor. Der skal nok være mange derude der bedre kan lide den end mig, så jeg vil helt sikkert anbefale den videre, for meget af bogen kommer an på smag og humor. Denne her var bare ikke lige min humor, men jeg er stadig glad for at have læst den.




Etiketter: , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start