onsdag den 16. august 2017

TBR Klassikere

TBR = To Be Read

Dette er en liste over de klassikere, som jeg gerne vil læse, men ikke er nået til endnu. Der er så mange klassikere derude, og de kaldes jo klassikere af en grund, men jeg er ikke altid så god til klassikere. Jeg elsker dem, og jeg elsker, at læse noget der er 100+ år gammelt, men de tager mig lang tid at læse, så ofte skyder jeg dem til side, ind til jeg en dag bliver træt af at vente. Her er de bøger jeg virkelig gerne vil læse, men ikke har læst, enten fordi jeg først lige har fået interesse for dem for nylig, eller fordi de er store og skræmmende, eller bare fordi jeg bliver ved med at udsætte det.

Okay, der er faktisk ret mange på denne her liste. Jeg har alle intentioner om rent faktisk at læse dem, og selvom det nok ikke ser sådan ud, så har jeg faktisk læst nogle klassikere, men jeg kan godt se, at jeg er ret meget bagud, når jeg sætter dem op sådan her.






Den Store Gatsby af F. Scott Fitzgerald

Jeg ved virkelig ikke, hvorfor jeg ikke har læst denne her endnu. Det er lige min boldgade. Den foregår i 1920'erne (mit yndlings årti!) og jeg elskede De smukke og fortabte, den eneste af Fitzgeralds andre værker jeg har læst.




Stormfulde Højder af Emily Brönte

Jeg har læst 2 bøger skrevet af hendes søster, Charlotte Brönte, og de var sådan set meget gode, men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen, til at begynde denne her. Til dels fordi jeg ikke har været i humør til sådan en roman, og til dels, fordi jeg er bange for at blive skuffet af indholdet.





Anna Karenina af Leo Tolstoy

Dette er et eksempel på en bog der skræmmer mig. Den er jo GIGANTISK! Hvordan skulle jeg nogensinde kunne blive færdig med den, uden at den står mig langt ud af halsen? Jeg har endnu ikke fået mod nok til den, men det kommer nok en dag.





Nord og Syd af Elizabeth Gaskell

Igen en bog der lyder som noget lige for mig, men igen har jeg ikke fået taget mig sammen. Jeg vil også gerne se tv-serien med Richard Armitage, men jeg nægter mig selv at se den, før jeg har læst bogen.





Ready Player One af Ernest Cline

En klassiker jeg ikke ved super meget om, andet en at den skulle være fantastisk. Det at jeg ikke ved 100% hvad den handler om, gør nok også at det aldrig er den jeg ender med at læse. Der er så meget andet der frister.





1984 af George Orwell

Jeg har været tæt på at tage den op flere gange, men jeg har ikke rigtig været i humør til at læse den, og da klassikere ofte tager noget vilje at komme igennem fra mig, skal jeg gerne være i humør til det, så det går lidt lettere.





Animal Farm/ Kammerat Napoleon af George Orwell

Vi så en tegnefilm baseret på bogen engang i skolen, så da jeg allerede kender historien, er den ikke øverst på min TBR. Der går nok lang tid før jeg rent faktisk får den læst, da jeg kender historien, og det gør jeg ikke med de andre bøger.






Fahrenheit 451 af Ray Bradbury

Denne her lyder også virkelig god, lyder som noget jeg ville kunne lide, og alligevel har den været på min liste i snart 2 år, uden at blive læst.





Borte med Blæsten af Margaret Mitchell

Jeg ved heller ikke super meget om denne her. Jeg er ret sikker på at det er en kærlighedshistorie, men dertil går så også min viden.





The Wonderful Wizard of Oz af L. Frank Baum

Det er ikke før for nylig (nærmere betegnet da jeg så musicalen Wicked i London) at jeg fik lyst til at læse denne her. Jeg er startet på lydbogen 2 gange, men kom ikke særlig langt. Jeg regner med at købe denne her bog meget snart, og læse den i denne her måned.





De Tre Musketerer af Alexandre Dumas

Ikke en lille bog, og det er nok derfor + det at jeg kender historien lidt, at jeg ikke har læst denne her endnu.





Glasklokken af Sylvia Plath

Denne her hørte jeg først om i år, og det er en jeg virkelig gerne vil læse, men jeg tror også det bliver en virkelig hård bog at læse for mig, så jeg har udskudt det, og bliver nok ved med udskyde det, indtil jeg har lyst til noget deprimerende læsning.






Den Lille Prins af Antoine de Saint-Exupéry 

Denne her har jeg faktisk stående på min hylde, og den er meget kort, så denne her er får jeg rent faktisk læst i den meget nære fremtid.






Det var så det. Forhåbentlig bliver den mere end halveret, før jeg næste gang beslutter mig for at lave en opdateret liste.






Etiketter: , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start