tirsdag den 7. februar 2017

Grave Mercy - Anmeldelse

Grave Mercy - Robert LaFevers
His Fair Assassin 1

★★★★☆
Ismae er en af dødens håndlangere. Hun er blevet oplært i alle dødens kunster. Hun kan dræbe en mand på 100 forskellige måder, og hun er stolt af det. Hun tjener sin gud Mortain – dødens gud. Hans ord er hendes lov, og hans ord bliver formidlet til hende gennem nonnerne i det kloster hun bor hos. Alle tilbedere af Mortain. Men en dag for hun sin længe ventede opgave. Hun bliver hun sendt til hoffet i Brittany (så vidt jeg har kunnet undersøge, er en region i det nord-vestlige Frankrig) hvor hun skal være klosterets øjne og ører. Der møder hun politiske intriger, romancer og masser af drama. Men jo mere hun ser og lærer om verdenen uden for klosteret, jo mere bliver hun i tvivl om hvor hendes loyalitet ligger, og hvorvidt hun gør det rigtige. Meget spændende læsning, jeg elsker historier der foregår ved et hof, selvom det kun er den politiske del man rigtig oplever. Den tog noget tid at komme ind i, og noget tid før jeg rigtig kunne lide den. Men jeg kunne lide den til sidst. Ret meget faktisk. I hvert fald nok til at jeg gerne vil læse de næste bøger i rækken, som handler om nogle af de andre piger der boede på klosteret, og hvilke opgaver de fik tildelt. Den sætter nogle spændende spørgsmål om døden, og hvad den kan bruges til. Helt filosofisk tankegang til sidst, og det kunne jeg faktisk ret godt lide. En god afslutning – og det er altså ret vigtigt. 

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start