torsdag den 18. maj 2017

Yndlings par fra bøger

I anledning af at min storebror skal giftes her om lidt (Wuhuuuu 👫👰💒) har jeg samlet mine yndlingspar fra bøger. Det er par der har overbevist mig, og som jeg elsker sammen. True Love Conquers.


OBS: SPOILER ALERT: Hvis du ikke har læst bøgerne, kan det være en gigantisk spoiler at finde ud af hvem der ender med hvem, så fortsæt på eget ansvar. 




Harry Potter bøgerne:


Ron & Hermione

Hvis du ikke synes de to er perfekte for hinanden, så undskyld, men så tager du virkeligt fejl. De komplimenterer hinanden så perfekt. De skændes med hinanden, de griner sammen med hinanden, og de kæmper ved siden af hinanden. De har brug for hinanden. Hermione har brug for Rons humor og hans sjov så hun kan løsne lidt op. Ron har brug for Hermiones kærlighed, hendes tillid til ham, hendes tro på ham. Han har brug for at nogen endelig ser ham først, og ikke sammenligner ham med hans brødre eller hans bedste ven. han ahr brug for at være nogens superhelt. De bliver et af dem der søde forældrepar hvor den ene siger "Du skal i seng nu" (Hermione) og den anden (Ron) siger "Kom lad os gå ud og lege". De kommer til at have så mange gode diskussioner. De tør udfordre hinanden, og det er vigtigt. 

De er bare så gode sammen okay!!!





The Hunger Games:


Katniss & Peeta

Orh. Hvis jeg kun måtte vælge ét yndlingspar, så ville det være dem her. Jeg har så mange følelser omkring det her par, og omkring 100 gode argumenter til hvorfor de er så gode sammen, men jeg vil helst ikke kede jer alt for meget, så jeg må nøjes med et par stykker. Det hele kan sådan set opsummeres ved det hun siger i slutningen af bogen (Mockingjay - Oprør) hun har brug for Peeta, for hun er hans påskelilje. Som der står, og jeg citerer ordret efter den danske 1. udgave: "Jeg har brug for en påskelilje om foråret. Den kraftige gule farve, der vidner om genfødsel i stedet for ødelæggelse. Løftet om, at livet går videre, uanset hvor stor vores tab er. At det kan blive godt igen. Og det kan det kun med Peeta." 😍 Behøver jeg at sige mere? Nej, men det gør jeg alligevel. Efter alt hvad Katniss har været igennem, har hun brug for den ro Peeta har. Gale er en kriger, og det accepterer hun og respekterer, men hun har ikke brug for en kriger. Hun har fået nok af krig og vil bare gerne hjem og prøve at komme over det umulige. Gale vil altid gå i krig eller kæmpe mod et eller andet, for det er den han er, og der er brug for folk som ham når det nye Panem skal genopbygges, men Katniss har brug for noget andet. Hun har brug for at være sammen med en der forstår hende. En der forstår hvad hun har været igennem, og som kan hjælpe hende med hendes traumer og mareridt, og det kan Peeta bedre end nogen anden. 














Finnick & Annie

Søde, dejlige Finnick. Alle de facader og mure han har, da man først møder ham, de falder efterhånden og man ser den rigtige Finnick. Den Finnick, der ligesom alle de andre vindere, for evigt vil være påvirket af den skide arena. Så møder han en stakkels ødelagt pige, og han falder for hende. Af alle de kvinder han kunne have fået, så vælger han Annie. De passer sammen, som to brikker i et puslespil. De kender hinanden som ingen andre, og jeg tror de har et bånd som meget få mennesker oplever. Der er noget magisk ved denne kombi, en selvfed charmetrold og en ødelagt psykisk syg pige. For, let's face it. Indeni har Finnick det nok meget på samme måde som Annie. Han er bare bedre til at holde sammen på sig selv. Finnick og Annie har et helt særligt sted i mit hjerte.
















Percy Jackson & the Olympians



Percy & Annabeth

Det er ved at være noget tid siden jeg sidst læste Percy Jackson and the Olympians, og jeg har endnu ikke fået læst alle Heroes of Olympus bøgerne, men jeg kan klart sige at Percy og Annabeth er et af mine yndlingspar. De er sådan et rigtigt powercouple, som går i krig sammen og kæmper ved hinanden side. Jeg elsker dem som par, og jeg elsker dem hver for sig. Jeg elsker deres historie om hvordan de fandt sammen, og jeg elskede at læse om Percy rejses til Annabeth. Jeg glæder mig til at se og høre endnu mere af dem når jeg endelig får taget mig sammen til at læse Heroes of Olympus,





Stolthed & Fordom


Elizabeth Bennet & Fitzwilliam Darcy

Jeg kan jo ikke lave en liste over de bedste par i litteraturen og så ikke inkludere dem her! Jeg elsker dem. Jeg får kuller i maven bare af at tænke på dem sammen. Jeg elsker der kærlighedshistorie. Jeg elsker at de virker til at være fuldstændige modsætninger, og det så viser sig at de ligner hinanden så meget. Jeg kan godt lide det eksempel de sætte for kærligheden, og de ting man gør når man er forelsket. Man gør dumme ting, og man gør gode ting. Jeg elsker usandsynligheden i deres match, og så elsker jeg bare Jane Austen for at have skabt dem.






The Rosie Project


Don Tillman & Rosie Jarman

Jeg har ikke læste The Rosie Effect endnu, men jeg har læst Projekt Rosie og jeg elsker den. Det er en fantastisk overhovedet-ikke-cliché romance. Den giver stof til eftertanke takket være den fantastiske Don Tillman som ikke er som de fleste andre, og det er så lærerigt og fantastisk at læse om hans rejse sammen med Rosie. De har nogle meget virkelige liv, samtaler og bekymringer. Det føltes meget realistisk, og de historier er selvfølgelig altid de sjoveste. Det er en fantastisk, smuk historie. Og jeg elsker Rosie og Don fordi de er et helt normalt par, der går i deres helt normale hverdag, også kommer den helt normale kærlighed, og så bliver alt pludselig anderledes. Det er en så smuk realistisk kærlighedshistorie. 



Det var mine absolutte yndlingspar. Der var flere jeg overvejede at tilføje, men besluttede at udelukke. Så det her er mine yndlings. Mine OTP's. Mine swethearts. Mine ships, og alle de andre synonymer.



Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start