onsdag den 6. september 2017

Læst i August

Enten har jeg været generøs med mine stjerner i denne her måned, eller også har jeg bare været heldig med de bøger jeg har læst. I hvert fald er der rekordmange stjerner i månedens liste.









Slettet - Teri Terry: 1. bog i Slettet trilogien ★★★★☆

Six of Crows - Leigh Bardugo: 1. bog i Six of Crows duoen  ★★★☆☆ (3.5)

Love & Gelato - Jenna Evans Welch ★★★★★

 Strange the Dreamer - Laini Taylor: 1. bog i Strange the Dreamer serien ★★★☆☆

Den Lille Prins- Antione de Saint-Exupéry: ★★★★☆

The Hate U Give - Angie Thomas ★★★★★

A Traveller in Time - Alison Uttley ★★★★☆

Under Rose-Tainted Skies - Louise Gornall ★★★★★






Månedens bedste bog: Der har faktisk været overraskende mange gode bøger i denne her måned. Mange flere gode og bedre end de forrige måneder, men min yndlings i denne måned, er hands-down The Hate U Give af Angie Thomas fordi den er så vigtig. Den er informativ og nutidig. Den handler om et emne, som vi enten ikke ved stadig er et problem, eller som vi har valgt at ignorere, nemlig rascisme. Bogen er fænomenal, hjerteknusende og en virkelig stærk fortælling.



Månedens værste bog: Okay denne her er faktisk ret svær for der er 2. Strange the Dreamer var virkelig god, virkelig virkelig god, indtil de sidste 50-100 sider hvor den viste sig at være lige så uroginal og forudsigelig som så mange andre ya, hvilket er så sindssygt ærgerligt fordi den er virkelig eventyrlig, og virkelig original i starten. Men den største skuffelse, må dog være Six of Crows. Måske var det fordi jeg læste den, imens jeg var ude at rejse, og derfor kun læste lidt af gangen, og meget afbrudt, men den var bare så flad. Den prøvede at tvinge en til at holde af karaktererne, men gav ikke nok tid til at holde af dem, eller nok baggrund. Hvis der havde været en bog der ledte op til, hvis det havde været fortsættelsen i en serie, havde jeg nok følt mere for den. Det føltes for rushed, for tvunget og jeg kunne ikke lide en eneste af karaktererne. Det skuffede mig, fordi jeg kun har hørt godt om den, og alle har sagt at den var helt fantastisk, men det syntes jeg altså ikke. Plottet var godt, det kunne bare have været bedre udført. Sorry.




Etiketter: , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start