onsdag den 29. november 2017

Ønskeliste Forslag

Nu er det jo december lige om lidt (wuhuuu!) og december betyder jul, og en del af jul er jo gaver, hvilket jeg ikke vil klage over. Men det bringer også det store first-world-problem hvad skal jeg ønske mig? Eller, Hvad skal jeg give ham/hende? Så her er nogle forslag til gaver, hvis du, eller en du kender, godt kan lide at læse. Jeg har tilføjet et par ord, jeg synes beskriver bogen.

Næsten alle findes på dansk, og hvis de ikke gør, skriver jeg det nedenunder.






YA Romancer:


To All the boys I've loved before

Fængslende, nede på jorden, sød.



Anna og det Franske Kys





Soulfinders

Nuttet, Ekstraordinære Evner.






Mysterie:


Vi Var Løgnere

Familie, Drama, Spænding


Den Trettende Fortælling

Magisk, Eventyrlig, Fængslende


Book of Secrets

Rigdom, Familie hemmeligheder. 





Sci- Fi:


Den 5. Bølge

Aliens, Familie, Overraskende




Empress of a thousand skies

Planeter, Royale, Action



Illuminae

Anderledes, Spændende, Original



The Martian

Humoristisk, Velskrevet, Klog





Dystopi:


Shatter Me

Poetisk, "Super"kræfter, 



Mind Games

Cyber, Gribende, Mystisk




Maze Runner

Overlevelse, mystik, action.






Klassikere:


Dræb ikke en sangfugl

Sandfærdig, Stærk, Historisk



Peter Pan

Hygge, eventyr.




Stolthed og Fordom

Kærlighed, 1800-tallet, fantastiske personer.




Den Store Gatsby

Ærlig, 1920'erne, fest.





Fantasy:


Cinder/ The Lunar Chronicles 

Eventyr, Action, Sci-fi

Nimona
Kræfter, Gråzoner, Originalitet


Percy Jackson

Hyggelig, Eventyrlig, Mytologi




Historisk Fiktion:



Liverpool Street

Stærk, Lærerig, Sørgmodig


Victoria

Lærerig, Reel, Virkelig


Bogtyven

Hårdtslående, Poetisk, Smuk0








Ærlige Realistiske YA Fortællinger:


The Hate U Give

Lærerig, Ærlig, Øjenåbner



Under Rose-Tainted Skies

Realistisk, Hård, 
Findes endnu ikke på dansk






Eventyrlige Bøger:


Heartless

Eventyrland, Magisk, Fantasifuld
Findes endnu ikke på dansk



Reckless

Eventyr blanding, Voksent, Medrivende.


Arra

Sød, Simpelt og smukt fortalt.





Selvbiografier:


Jeg er Malala

Sej, Stærk, Reel.




Is Everyone Hanging Out Without Me - Mindy Kahling

Hyggelig, Ærlig, Stille og rolig




For At Kunne Leve - Yeonmi Park

Hård, Barsk, Hjerteskærende




Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start