onsdag den 27. september 2017

The Kiss of Deception - Anmeldelse

The Kiss of Deception - Mary E. Pearson
The Remnant Chronicles 1

På dagen for sit bryllup løber prinsesse Lia væk. Sammen med sin tjenestepige Pauline flygter de til byen Terravin, for at starte på en frisk, et sted hvor ingen ved hvem de er. De får arbejde på en kro, hvor der en dag kommer to mænd ind. Lia ved ikke at de begge er efter hende. Den ene er den prins hun skulle have været gift med, og den anden er en lejemorder hyret til at dræbe hende. Vi som læser, ved heller ikke hvem der er hvem. Det er et ret fedt plot ikke? Min hjerne arbejdede hele tiden på højtryk, i forsøg på at finde ud af hvem der var hvem, og jeg var hele tiden i tvivl. Jeg vidste hvem jeg gerne ville have skulle være hvem, men mig og forfattere har en tendens, til at være uenige om hvad der er det bedste for en historie. Plottet er genialt, og det bliver udført godt, man kan virkelig ikke regne ud hvem der er hvem, og alligevel lærer man dem at kende. Til sidst blev den dog lidt forudsigelig og den tog en drejning jeg ville ønske den ikke havde taget, en drejning alt for mange bøger tager, og så var hovedpersonen bare heller ikke min kop te. Hun var ikke sympatisk for mig. Hun prøvede for hårdt på at virke hård, eller også prøvede forfatteren for hårdt på at vise hende som en sej pige, men hun blev bare lidt irriterende i mine øjne. Der er bare noget ved den måde hun opfører sig, som virker som om hun er arrogant eller tror hun er bedre end andre, selvom jeg er sikker på, at det ikke er meningen at hun skulle virke sådan, men sådan virker hun desværre for mig. Men stadig en virkelig spændende historie. Ikke så actionpacked, og hvis det ikke havde været for mysteriet, havde den nok været virkelig sløv at komme igennem.

Etiketter: , , , ,