onsdag den 13. september 2017

Under Rose-Tainted Skies - Anmeldelse

Under Rose-Tainted Skies - Louise Gornall





★★★★★

Bogen handler om 17-årige Norah som har været syg i 3 år. Hun har en svær grad af OCD og går derfor sjældent udenfor en dør. En dag flytter der nye naboer ind, deriblandt en fyr på hendes alder, der hedder Luke, og så bliver hendes hverdag lige så stille vendt på hovedet. 

De første 20 sider var hårdlæsning for mig, fordi jeg kunne genkende meget af det. Jeg har ikke meget erfaring med OCD, men angst og jeg er gamle venner. Det var både utroligt hårdt og utroligt befriende, at se sine følelser og tanker skrevet ned af et andet menneske. Det er tydeligt at forfatteren selv har meget stor erfaring med psykiske sygdomme. Jeg fik lyst til at kopiere sider i bogen og sende dem rundt til mine venner så de kunne læse og måske forstå hvad det var der foregik i mit hoved, fordi det var så godt beskrevet, og så spot-on. Jeg vil varmt anbefale den. Der er ikke meget action i, men jeg synes langt fra at den er kedelig. I høj grad vil jeg anbefale den til folk der selv kender til angst eller OCD, eller folk der kender nogen som kæmper med det. Det er en virkelig lærerig bog, og realistisk skrevet. 






Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start