onsdag den 4. oktober 2017

Læst i September







This Is Where It Ends - Marieke Nijkamp ★★★★☆

The Wonderful Wizard of Oz - L. Frank Baum: 1. bog i serien om Oz ★★★★☆ (4.5)

Throne of Glass - Sarah J. Maas: 1. bog i Throne of Glass serien ★★★☆☆

Book of a Thousand Days- Shannon Hale ★★★★★

The Kiss of Deception - Mary E. Pearson: 1. bog i The Remnant Chronicles serien ★★★☆☆

Dyveke og mor Sigbritt - Herta J. Enevoldsen: 1. bog i Dyveke trilogien ★★★☆☆

Den Store Gatsby - F. Scott Fitzgerald ★★★★★

The Goose Girl - Shannon Hale: 1. bog i The Books of Bayern ★★★★★

Tuck Everlasting - Natalie Babbitt ★★★☆☆





Månedens bedste bog: Den er virkelig svær, for de 3 5 stjernede bøger, er helt vidunderligt fantastiske på hver sin måde. Shannon Hale skriver fantastiske eventyr, imens Fitzgerald er en så hudløs ærlig og indsigtsrig person, som kan skrive de mest fantastiske, enkle bøger der viser os mennesker helt som vi er. Simple og mangfoldige fyldt med kontraster. Så jeg må nok, nu hvor jeg har tvunget mig selv til kun at vælge én, vælge Den Store Gatsby. Det er en klassiker, og med god grund. Jeg elskede den, og den var hurtigt læst, og jeg er ellers normalt langsom til at læse klassikere. 


Månedens værste bog: Igen er det ikke en dårlig bog, det var bare månedens største skuffelse. Jeg har kun hørt godt om Throne of Glass. Alle virker til at være helt vilde med den, men den fangede mig bare ikke. Historien var sådan set fin nok, men et eller andet over den, eller måske sådan den var skrevet, gjorde at det tog mig lang tid om at læse den. Jeg læste kun et kapitel ad gangen, før jeg lagde den ned igen, og jeg skulle ofte tvinge mig selv, til at fortsætte med at læse. Den fængede bare ikke.




Etiketter: , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start