onsdag den 13. december 2017

Tir-Nâzrals Arving - Anmeldelse

Tir-Nâzrals Arving - Mads Schack-Lindhardt
Stjernekrønikerne 1



Forestil dig, at alle de verdener, der nogensinde er skrevet bøger om, eksisterer - at de er lige så virkelige, som den verden du lever i. Og forestil dig, at der findes et sted, der gør det muligt at rejse til disse verdener. 

★☆

Sebastian bliver hvirvlet ind i disse verdener og deres videre skæbner. Han møder karakterer han har læst om i bøger, han møder væsner han ikke ville have fantasi til at opfinde sig selv. Han oplever magi og møder nye venner, i den klassiske kamp; det gode mod det onde.


Jeg blev faktisk meget overrasket over denne bog. Jeg havde aldrig hørt om den før, jeg fandt den bare på en af mine gåture rundt på biblioteket, og den lød interessant. Det var bare en rigtig god gammeldags fantasy bog. Den var nem at følge, man kunne bare slappe af og følge med. Jeg elskede at man fik lov til at møde andre karakterer fra andre bøger derinde, f.eks ser man Hr. Tumnus fra Narnia, ud af øjenkrogen, Gandalf sidder på en kro, sådan nogle sidenoter som bare gør det vildt fedt at læse. Jeg kunne godt lide enkelheden ved denne bog. Det er en fortælling som denne, jeg vil kalde en rigtig klassisk fantasy fortælling, ment på den bedste måde. Og den har altså også et virkeligt flot udseende.   



Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Klokken 7. maj 2018 kl. 21.03 , Blogger Unknown sagde ...

Hej Camilla
Tusind tak for den fine anmeldelse. Bind 2 udkommer senere i år, og i mellemtiden er jeg udkommet med Tusmørkets Søn her for 14 dage siden - hvis du skulle have lyst til at læse dem på et tidspunkt.

Mvh

Mads Schack-Lindhardt

 
Klokken 17. maj 2018 kl. 19.25 , Blogger Camilla sagde ...

Hej Mads

Tusind tak for din kommentar! Jeg glæder mig virkeligt til at læse fortsættelsen til Tir-Nâzrals Arving, og Tusmørkets Søn skal jeg helt sikkert også have læst!

Mvh Camilla

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start