onsdag den 10. januar 2018

Boglige Mål for 2018

Først og fremmest vil jeg gerne sige tusind tak til dig som fulgte med i 2017! Det betyder helt utroligt meget at der er nogen der vil læse det jeg skriver, at ens ord rent faktisk interesserer andre, er helt fantastisk dejligt. Også et kæmpe tak til dig som vil følge med i 2018, eller dig som bare tilfældigvis ser det her, fordi du er havnet på en tilfældig side. Tak fordi du netop havnede på min. I er alle dejlige, og et kæmpe kram herfra! 



I 2018 vil jeg ikke nødvendigvis læse flere bøger end i 2017, men jeg vil læse andre bøger.
Jeg vil gerne læse flere klassikere. Jeg kan godt lide at læse klassikere, men jeg tager mig sjældent tid til det, for de tager bare længere tid for mig at læse, end andre bøger. På den tid det tager mig at læse en klassiker, kan jeg læse 2 ungdomsbøger, og så vælger man tit de 2 bøger i stedet for den ene, for det ser ligesom bedre ud, og lyder bedre. Men det skal ændres nu. 


I 2017 endte det med at jeg tænkte på mit mål, min reading challenge, i stedet for på bøgerne. Det kan hurtigt blive ret konkurrence præget, det at læse bøger, for der er noget konkurrence om, hvem der kan læse flest og hvem der kan læse hurtigst og alt sådan noget, og det har fyldt for meget for mig i 2017. Så i 2018 vil jeg gøre mit bedste for at få flyttet mit fokus fra konkurrencen, og over til bøgerne. Lette presset lidt. Forhåbentlig får jeg så også lidt af min gamle læseglæde tilbage, for den er forsvundet lidt.


I 2018 vil jeg også blive bedre til at tage mig tid, til at læse nogle af de bøger på mine hylder, bøger jeg allerede har læst. Jeg har en masse fantastiske bøger, som jeg elsker dybt, men som jeg har ignoreret, selvom jeg længe gerne har villet besøge dem igen. For igen, det lyder bedre og får en til at føle sig mere produktiv, hvis man læser en ny bog, i stedet for en man allerede har læst. Jeg synes bare det føles meget konkurrence præget, med steder som booktube og goodreads, hvor det ofte handler lidt for meget om, hvor mange bøger man har læst, og hvilke man har læst, i stedet for at fokusere på læseglæden. Så jeg vil arbejde mere på at denne her blog, i hvert fald ikke bliver for konkurrence præget. Jeg skal gøre mit bedste, for jeg er et konkurrencemenneske, og bøger er noget jeg rent faktisk kan finde ud af, så det er let at blive revet med. 
Så for at hjælpe mig selv vil jeg lave en genlæsningsmåned, hvor jeg KUN læser bøger jeg allerede har læst. 

Jeg vil også prøve at udfordre mig selv lidt mere her på bloggen. Indtil videre har jeg taget de meget sikre stier, men jeg vil prøve at bevæge mig lidt udenfor dem i år. Finde min egen stemme, og råbe den ud. 


Godt Nytår, jeg ønsker jer alt det bedste i 2018. 





Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start