tirsdag den 16. januar 2018

De Værste Bøger Læst i 2017

Der er gode bøger, der er vildt gode bøger, der er ok bøger, der skuffende bøger og så er der decideret dårlige bøger. Denne her liste er en blanding af de to sidste kategorier. De fleste bøger havde jeg set frem til at læse, nogle af dem fordi jeg har hørt så meget godt om dem, og andre fordi de lød som lige noget for mig. Men ak, disse bøger var slet, overhovedet ikke for mig, men derfor kan det da sagtens være andre godt kan lide dem. 





The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams

Jeg har hørt så mange lovprise denne bog, sagt at den var så genial, og så morsom. Det var den så bare ikke for mig. Den fængede overhovedet ikke. Jeg tror jeg ville have kunnet lide den mere, havde den ikke været så overhyped. Og så havde jeg nok bare ikke samme humor som forfatteren. Måske genlæser jeg den igen en dag. 




The Dream Thieves - Maggie Stiefvater

Jeg kæmpede mig igennem denne her bog, fra ende til anden, og den føltes så lang. Halvvejs inde, besluttede jeg mig for ikke at læse resten af serien. Jeg kunne ikke lide nogen af karaktererne, var ikke vild med fortællerstemmen/skrivestilen... det fungerede bare ikke for mig. 




The Boy With the Cuckoo-Clock Heart - Mathias Malzieu

I forhold til den fantastiske animations film, så smuk og kunstnerisk, så var denne her bog bare en gigantisk skuffelse. Alt det jeg elskede ved filmen, det poetiske, det kunstneriske, det smukke, manglede i bogen. Det var ren tortur at se den historie jeg elskede, blive vendt og drejet og tortureret. 




Alt Eller Intet - Nicola Yoon

Hvis bare jeg ikke var blevet spoilet for denne bog, så havde den nok ikke været på denne her liste, så måske er det lidt unfair. Men når man vidste det plot twist, så var historien bare ret blah. Jeg tror heller ikke jeg havde givet den mere end 3 stjerner, selv hvis jeg ikke vidste hvad jeg vidste. Heldigvis var den hurtigt læst. 




Wintersong - S. Jae-Jones

Denne her bog var bare... nej nej nej. Jeg kunne ikke lide hovedpersonen, jo mere jeg læste, jo mindre kunne jeg lide nogen af karaktererne. Jeg havde håbet på en spændende historie om gobliner og magi og spænding, men det var ligesom ikke rigtig hovedfokus. Der var forholdsvis mange scener der ikke var egnet for børn i hvert fald, og det var ikke det jeg var kommet for. 





Etiketter: , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start