fredag den 10. februar 2017

Valentinsdags anbefalinger 💝

Ingen Valentins date? Frygt ikke - her er der nogle gode muligheder til en mulig date, som IKKE svigter. 



Nu hvor der kun er 4 dage til Valetinsdag, har jeg lavet en liste til alle os der kører singlestilen (eller dem som bare ikke skal være sammen med deres valentin den dag) til at komme i stemning. Bøger der giver sommerfugle i maven, og kuller i hovedet.


💜💚💛💙




  • Stolthed og Fordom af Jane Austen
 Hvis du er i humør til en god klassisker er Stolthed og Fordom den første jeg vil anbefale dig. Den har alt det bedste i en kærlighedsroman. Gamle tider, ingen kærlighed ved første blik, og komplicerede karakterer. Jeg bliver aldrig træt af denne her bog, og det er 100% en af mine yndlings. Dette er en stensikker date som ikke svigter.  




  • Jane Eyre af Charlotte Brontë 
Hvis du er i humør til en klassiker hvor kærligheden ikke lige frem er frontfigur hele tiden, så vil jeg anbefale Jane Eyre. Der er kærlighed i den, masser, men ikke lige så meget som i Stotlhed og Fordom. Der er også et element af mysterie i denne her. Man følger unge Jane helt fra barnsben og op til ungdommen, og ja, faktisk følger man hele hendes liv. 




  • Nattens Cirkus af Erin Morgenstern 
Star crossed lovers, cirkus og magi. Så simpelt kan det beskrives. En magisk duel mellem to unge magikere, forbudt kærlighed og ingen udvej sammen. Hvis man elsker magi og cirkus, er denne her et godt valg. Man træder hurtigt ind i en magisk verden sammen med personerne, og denne fortælling foregår heller ikke i nutiden, men i 1800 tallet mener jeg. 




  • Fornuft og Følelse af Jane Austen
Den her bog er ikke din typiske kærlighedshistorie, men lige så god. Den sætter spændende spørgsmålstegn ved det at være forelsket og kærligheden i det hele taget. 2 søstre med hver deres kærlighed og hver deres personlighed. Virkelige spændende at følge deres veje. Helt sikkert anbefalingsværdig. 




  • Projekt Rosie af Graeme Simsion
En moderne kærlighedshistorie. En af de bøger der giver et smil på læben. Hovedpersonen er ikke ligesom alle andre. Han minder mig om Sheldon fra The Big Bang Theory. Den er humoristisk, spændende og moderne. Den sætter både tanker og følelser i gang. En god let læst bog, perfekt til en valentines dag. 




  • En Flænge i Himlen af John Green
Jeg kan jo ikke rigtig lave en romantiske bøger liste, og så ikke inkludere denne her. Teenage kærlighed og kræft. Hvis du gerne vil have følelsen af at være ung og forelsket, og ikke har et krav om lykkelige slutninger (ja det er en spoiler, men jeg tror ikke der findes mange personer der ikke ved hvordan den ender efterhånden) så er det en bog for dig. 




  • Anna og det Franske Kys - Stephanie Perkins
Foregår i det smukke og romantiske Frankrig (surprise) hvor vi følge en ung pige i junglen af det at være ung og forelskelser kommer og går. Den giver sommerfugle i maven, og fanger helt sikkert essensen af det at være ung og forelsket. Perfekt til Valetinsdag. 100%. Hvis du gerne vil have følelsen af at være forelsket, så læs denne. Eller en af de andre i serien. Jeg har endnu ikke læst dem, men jeg er sikker på de er lige så gode som denne her. De andre er Lola og Naboens Søn og Isla og Jagten på Lykke




Jeg håber i alle får en skøn Valentinsdag fyldt med så meget kærlighed, så det er helt kvalmende 💘


Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start