lørdag den 18. februar 2017

Magonia - Anmeldelse

Magonia - Maria Dahvana Headley
Magonia 1

★★★☆☆
Indeholder minimale spoilers. Aza har været syg hele sit liv. Hun har vejrtrækningsproblemer, hvilket har gjort at hospitalet er som hendes andet hjem. Venner har hun ikke rigtigt, kun sin aller bedste ven, Jason. Men lige før hendes 16 års fødselsdag forandres hendes liv for altid, og det samme gør Jasons. Vi følger dem på deres rejser, den ene på jorden, den anden i skyerne. Det første jeg tænker efter at have læst den er disney filmen Skatteplaneten, nok fordi der i begge historier er skibe i himlene, og så fordi jeg næsten lige har set filmen. Verdenen er utrolig kreativt bygget op, ulig noget andet jeg har læst (hvilket vildt fedt og al respekt til forfatteren), og sådan set også meget interessant. Karakterne er også ret godt bygget op. I denne første bog får man ikke så mange lag, og jeg blev slet ikke tilknyttet til personerne, eller interresseret i deres videre færd. Lige nu brænder jeg ikke for at læse 2'eren (Aerie) jeg er faktisk i tvivl om jeg nogensinde vil læse den. Plottet er godt, kreativt, fantasifuldt, og alligevel får den kun 3 stjerne for den kom slet, overhovedet ikke ind under huden på mig. Jeg følte mig ligeglad med personerne, og det er et stort must for mig i en bog at jeg føler mig tilknyttet personerne, og føler med dem, eller føler mod dem. Bare føler noget for dem. Men jeg vil stadig anbefale den til andre, for den er god, og måske kan andre finde den connection jeg ikke kunne.  




Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start